Dag 2: Mindo

26 juli 2023 - Mindo, Ecuador

Na een goede nacht worden we rond een uur of zeven wakker. De zon schijnt en we kijken mooi uit over de bossen. Kate en ik doen een klein ochtendwandelingetje over het terrein naar de rivier toe terwijl we proberen vogels te spotten. We horen er genoeg maar goed zien is lastig. We ontbijten buiten in de zon, goed verzorgd met lekkere verse yucca kroketjes met kaas. De koffie is wat sterk, maar het blijkt dat je die moet aanlengen met water, dat verklaart het straffe eerste bakkie.

IMG_8350 IMG_8355

Na het ontbijt lopen we richting het dorpje, waar we water en koekjes inslaan. Vervolgens nemen we een taxi naar de "tarabita", een kabelbaan waarbij een bakje aangedreven door een oude automotor je naar de overkant van een dal brengt. We maken een mooie wandeling langs 5 verschillende watervallen, we trekken ook lekker onze schoenen uit om wat in het koude water af te koelen. Na een flinke klim gaan we met de "tarabita" terug en nemen een taxi terug naar Mindo.

IMG_8364IMG_8366IMG_8372IMG_8373IMG_8383

We lunchen bij een leuk buitenbarretje, heerlijke crêpes, zoet voor Kate en hartig voor mij en Anneke. Na de lunch gaan we lekker bij het zwembad liggen en zwemmen wat. Kate speelt gezellig met een Amerikaans meisje. Een lekker relaxte vakantiemiddag! We spelen tijdens de borrel een gezellig potje koehandel op het terras voor ons hutje, terwijl het langzaam donker wordt. We eten 's avonds in een leuk restaurant, maar het is allemaal niet heel bijzonder. We hebben nog steeds wat last van onze jetlag dus gaan lekker op tijd naar bed. Morgen gaan we via Mitat del Mindo naar Quito waar vandaan we 's avonds laat met de bus richting de jungle gaan.