Dag 1: Brussel naar Denver

22 juli 2022 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Omdat BA onze oorspronkelijke vlucht heeft geannuleerd moeten we al om 5 uur in Brussel zijn. We besluiten om voor vertrek nog even naar Brabant te gaan voor bezoek aan opa en oma en vanaf daar te vertrekken. Om 3 uur 's nachts gaat de wekker in Bergeijk. In stilte kleden we ons aan, rollen het slaapmatje op en stappen we in de auto voor vertrek naar Brussel. Na een rit over donkere en verlaten snelwegen komen we iets voor 5 uur aan op het vliegveld. We hebben een parkeerplaats op loopafstand van de terminal, dat is perfect. De rij voor de incheckbalie is lang en chaotisch maar we komen vanzelf aan de beurt. Door security zijn we zo heen, er lijkt een lange rij te zijn voor de paspoorten maar daar worden we voorgelaten en zo zitten we ruim op tijd bij de gate.

De vlucht vertrekt op tijd en om iets over 7 komen we aan in Londen. Na een busrit richting terminal 5 en opnieuw door security te zijn gegaan stappen we terminal 5 binnen. Eerst maar eens kijken bij de Harry Potter winkel, wat verder rondlopen en winkels bezoeken. Na een kopje koffie en warme chocolademelk zoeken we een plekje om even te zitten en wat te lezen, een rustig plekje vinden valt nog niet mee want T5 is een drukke terminal.

IMG_3227IMG_3232IMG_3233

Rond half 12 is het tijd voor de lunch, pizza, hamburgers en een lekkere pint met Leffe blond. Om de tijd te doden besluiten we de ondergrondse wandelroute te nemen richting terminal 5b. We zien dat onze vlucht vertrekt van een gate op 5b dus we besluiten om rustig daar te gaan zitten in afwachting van vertrek. We krijgen nog wat gratis entertainment van een man die wacht op de rest van zijn gezin en probeert te voorkomen dat de vlucht vertrek zonder dat zijn familie aan boord kan.  Om kwart voor 3 is het dan eindelijk zover, we kunnen aan boord van de 777-300 van BA voor onze vlucht na Denver, na ruim 7 uur rondhangen op Heathrow.

IMG_3261IMG_3265

De vlucht verloopt voorspoedig, helaas lukt het niet om te slapen dus het is een lange zit. We landen volgens schema in Denver, we moeten nog even wachten tot de gate vrij is maar eigenlijk gaat alles vrij voorspoedig. We hebben nog even stress als onze tassen niet op de band liggen, maar gelukkig vinden we die een paar banden verderop. Bij Avis zijn we gelijk aan de beurt en worden we vriendelijk geholpen en kunnen we al snel onze huurauto opzoeken. Een mooie Toyota 4runner.

We rijden via rustige wegen naar ons hotel, de Best Western in Brighton. We gaan nog even naar de Arby's naast het hotel, voor een lekkere sandwich met gyros, curly fries en een milkshake. Dan is het tijd om te gaan slapen. Het was een zeer lange dag. Om kwart over 9 liggen we in bed. Heerlijk om weer in de V.S. te zijn.

IMG_3281