Dag 2: Denver naar Chadron

23 juli 2022 - Chadron, Verenigde Staten

We hebben verrassend goed geslapen en zijn rond 6 uur wakker. Om kwart voor 7 zitten we aan het ontbijt in de (zoals gebruikelijk in Amerika koude) ontbijtzaal. Na een prima ontbijt met natuurlijk zelf gemaakte wafels is het tijd om naar de Wallmart te gaan. Die ligt aan op 2 minuten rijden dus komt mooi uit. We gaan op zoek naar alle benodigdheden voor de komende weken, waaronder natuurlijk een flink aantal campeerspullen (koelbox, gasbrander, koekenpan, stoeltjes, etc). Helaas vinden we niet alles wat we nodig hebben en moeten we op zoek naar een andere Wallmart voor campingstoeltjes.

IMG_3291IMG_3293

Om 9 uur gaan we op pad, we hebben een lange reisdag voor de boeg. Eerste stop is Fort Collins, in de Wallmart daar hebben ze de campingstoeltjes die we zoeken. We missen in eerste instantie de oprit voor de interstate, nog even wennen aan de wijze waarop men hier binnen bewegwijzerd maar al snel zitten we op de juiste weg. Als we de campingstoeltjes hebben gevonden gaan we verder richting Guernsey, WY waar we even kijken bij de Guernsey Ruts, historische karresporen van de Oregon Trail.

IMG_3301 IMG_3300

We lunchen lekkere broodjes op een picknickplaats en rijden door naar Fort Laramie, een militair fort uit de 19e eeuw. We kijken wat rond en gaan verschillende gebouwen binnen. Het is lekker warm en er staat een flinke wind.

IMG_3304IMG_3309

Na een klein uur hebben we het wel gezien en vervolgen we onze weg richting Chadron, Nebraska waar we vanavond overnachten. Het is een rit over een lange rechte weg door een glooiend landschap. Om ongeveer 17 uur komen we aan bij ons hotel, Best Western Hills inn, Kate gaat lekker zwemmen in het binnenbad en Anneke en ik drinken een biertje in de binnentuin bij het hotel. We eten, niet echt lekker, in het restaurant naast het hotel. Na het eten wandelen we nog een rondje door het dorp waarbij we nog wat herten zien. Om 21 uur zijn we moe en gaan we lekker slapen. Morgen door naar Badlands NP, waar we gaan kamperen.

IMG_3325IMG_3326

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade