Dag 3: Chadron naar Badlands NP

24 juli 2022 - Badlands National Park, Verenigde Staten

We zijn weer vroeg wakker en om 6.30 uur zitten we aan het ontbijt. Na het ontbijt gaat Kate zwemmen en kijkt Friso een stukje formule 1. We halen nog wat laatste boodschappen in de lokale supermarkt en gaan dan rond 9.30 uur op pad richting Badlands. Het is een mooie route met onderweg wat regen. Rond 12 uur komen we aan op de camping, waar we een mooie plek aan de rand hebben met uitzicht op bergen en de prairies. We lunchen, lekkere broodjes, en zetten de tent op.

Als de tent staat gaan we de scenic drive doen en maken onderweg een paar mooie, korte wandelingen. We bezoeken het visitor centre waar we leuke t-shirts en truien zien die we, tot onze spijt, niet kopen. Hierna is het tijd voor deel twee van de scenic drive, we rijden een hoogvlakte op waar we in de verte bizons zien en dichterbij een paar kolonies met prairie dogs. In de verte zien we een onweersbui die langzaam onze kant op lijkt te komen.

IMG_3368

Terug op de camping is het tijd voor frisbeeën, een borrel met spelletje en genieten van het landschap. We gaan op tijd koken, want dat het gaat onweren lijkt onvermijdelijk. We eten heerlijke tortilla, een maaltijd die prima te bereiden is op ons gasje, met nieuwe koekenpan. Na het eten begint het te onweren en schuilen we in de auto. Als het wat droger wordt doen we de afwas en poetsen we onze tanden en duiken de tent in. Ondanks het heftige onweer vallen we toch in slaap.

IMG_3383